THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES


L☺☺K

At Me


0pen Y0ur ĚŸĚŠ



...







اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ كَرِيمٌ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي

Sunday, March 27, 2011

أنا و الحشيش وعقلى الباطن 2


عند تلك الحظة اعلنت الحرب على عقلى الباطن لنرى من فينا سينتصر لكن كيف انتصر " دا عقلى ؟؟" ودا عقل وانا من غيره معنديش عقل " معنديش عقل تانى " ازاى بقى .. فى حد هيحارب عقله ؟؟؟؟ لكن لن استسلم

كان عقلى الباطن هو الذى
يسوقنى كنت احس ان الناس تريد ان تقول لى " انت شارب حاجة؟ " مع انى مكنتش شارب حاجة بس عقلى الباطن هو اللى مسيطر وانا مش عارف اعمله حاجة
إلى ان كنت فى احد الافراح وكان لدى اصدقاء يشربون الحشيش والبانجو ... واذا بهم ياتون لى فى ذلك الفرح ويقولون
:
هم : ازيك يا معلم فينك كدا

انا : الحمد لله فى الدنيا

هم : مالك شايل هموم الدنيا فوق دماغك

أنا : لا عادى الدنيا على طول كدا

هم
: طيب تعالى نشيل الهموم من عليك
انا : بجد ...!!! هتشيل الهموم من عليا هتخلى حد ينجحنى فى الجامعة

هم : ههههههههههههههههههههه انت عاوز تنجح فى الجامعة بس .. دى بسيطة تعالى معانا

انا : طيب ماشى يا رب يخليك يا رب .... يا رب تنجح

واذا بنا نذهب الى الوكر الذى يتعاطون فيه الحشيش واذا بهم يقولون

هم : يلا يا معلم

انا : يلا ايه
؟؟؟؟
هم يلا عشان تشد


انا : اشد ايه
....؟

هم : تشد ايه..!!! انت هتصيع ولا ايه ....اسحب ياض

انا : اسحب ايه ! واشد ايه !!!.... بص انا بفهم على قدى فهمنى طيب واحدة واحدة ... انا ساقط بقالى كتير والصدا على دماغ كبير...

وكان معهم كوب به شىء معلق لم اتحقق منه ولكن كان على الكوب غطاء وداخله دخان كثيف

هم : شد من الكوبايه

انا :اشرب يعنى !!!


هم : اه اشرب

انا : بس دا دخان وانا اول مرة اشوف دخان بيتشرب دخان فى كوبايه

هم : انت مش عاوز تنجح ؟؟ لازم عشان تنجح تشد نفس من كوبايه دى ...

انا : طيب هى الدخان دا ايه ؟؟؟

هم : حشيش يا سعادة البيه
أنا : حشيش ... يا وقعة ملهاش عينين ... يا وقعة زى الطين
حشيش ايه يا عم لا مش عاوز انا مليش فى السكة دى.... انا بن ناس
هم: بن ناس يعنى احنا اللى ولاد كلب


واذا بهم بيدأوا بتحريك احلامى المحطمة امامى ... ومحاولة منهم اللى ان اضعف انا.. و يستيقظ عقلى الباطن
..
ولم يكن بيدى شىء حيث انهم ايقظوا كل احلامى امامى .. وانا لا استطيع تحقيق اى منها


هم : انت مش نفسك تخلص تعليم .. وتاخد اعفاء من الجيش وتشتغل ووتتجوز وتخلف وتبنى حياتك بقى

انا : نفسى نفسى نفسى ....بس ازاى؟


هم : الحاجات دى محتاجة راحة بال والحشيش هو اللى بيريح البال .. عشان تعرف تركز وتفكر كويس


فى تلك اللحظة احسست ان نفسيتى بدات فى الانهيار وانى لا استطيع ان احقق شىء وبدات اتحدث الى عقلى ..

انا : انا مقدرش اشرب حشيش ...

عقلى : ما تشرب .. يعنى هما الى بيشربوا احسن منك

انا : لالالا طبعا هما مش احسن منى .. انا اللى احسن منهم على الاقل محترم

عقلى : احسن منهم ... ازاى ؟؟؟ دا انت فاشل ومش نافع فى حاجة .. وابوك وامك نفسهم يرموك فى الشارع ويخلصوا منك... واحترام ايه ... هو فى حد فاشل ومحترم .. كفاية بصة الناس ليك وهما عاوزين يقولولك يا موكوس

انا : بس انا مقدرش اعمل كدا

عقلى : جرب انت هتخسر ايه اكتر من اللى خسرته ... مش يمكن يبقى حلو ويعجبك...

حينها لم اتمالك نفسى...
أنا : طيب هات يا عم يعنى هخسر ايه اكتر من اللى خسرته

هم : قشطه عليك يا زميلى ... يا بن البلد يا معجبانى

انا : طيب اشد واسحب ازاى بقى ؟؟؟

هم : بص تشيل الغطاء من الكوبايه وتسحب وتشد من مناخيرك

انا : خلاص خلاص ... ماشى ماشى
....انا لازم اشد انا لازم اسحب

عند
تلك اللحظة دخلت الى عالم الحشيش وتذكرت عقلى الباطن و انى اريد الانتقام منه وقولت لنفسى انها فرصة الانتقام والانتصار واذا بى اشد واسحب من الكوب واذهب الى عالم الاحلام واضرب عقلى الباطن على قفاه ...واعيش فى دنيا جميلة للحظات
الا ان تلك اللحظات لم تدوم ... وتحولت الاحلام الى كوابيس لا استطيع ان افيق منها.!


يـــتــــبــــع

0 التعليقات: